United93

Igår kikade jag och David på United 93, herregud vilken film. För er som inte vet är jag sjukt flygrädd, helt oroligt. Starten och landningen är värst, jag sitter och håller för både öron och ögon samtidigt om jag klämmer sönder den närmsta handen som finns till hands. Jag tycker det är riktigt otäckt. Så den här filmen var som att se på Titanic (är också superrädd för att åka båt) jag hade en jobbig känsla i magen nästan hela filmen, speciellt när folk ringde hem och var tvugna att ta farväl till sina annhöriga, fyfan alltså. Då började ögonen fyllas med tårar för det är min största skräck, att något ska gå på tok i flygplanet.. Det är ungefär samma sak som när man åker båt, man är så hjälplös mitt ute på havet eller uppe i luften. Klumpen i magen var såklart inte bara för min egna skräck utan att detta har hänt, vad var det? 7 år sedan? Usch, att sånt kan hända är så sjukt och man blir så arg på dessa idioter, som jag inte ens vill kalla människor,  som kan utsätta oskyldiga människor för något så fruktasvärt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0