Dålig vecka rakt igenom.

(..Nästan dårå)


Jag kan i alla fall berätta för er vad jag hade för mig i går kväll. Började med att jag på dagen ringde till jouren, för att mina bihålor inte slutar värka, och fick prata med en riktig tjurkärring som vägrade ge mig en tid hos dem för "Ditt fall är inte akut" Skitsur la jag på luren och ringde mamma och var tokig, hon ringde i sintur min pappa som fick ringa dit och han berättade exakt samma saker som jag gjorde, tror ni inte att jag då fick en tid klockan 17.00 precis när de öppnade? Jovisst serrni.

Anyway, var säkert bara där i 15 minuter för att sedan bli skickad till akuten.. Kom in snabbt där också och det var dags för en undersökning. Gick smärtfritt, vad som inte var smärtfritt var när jag spolade mina bihålor, och för er som kankse tror att de bara vidgar ut näsan lite och sedan spolar med vatten så skiten kommer ut har fel,fel fel. (jag trodde nämnligen att det var så enkel.) Jag tänker absolut inte under några omständigheter berätta hur allt gick till, sjukt äckligt. Det jag kan säga är att det var en stålnål på ca 15cm som kördes låångt upp i näsan och det gjorde ont.... Men inte lika ont som när hon skulle trycka igenom nålen i kindbenet (vet inte var det heter, men det är det benet du känner lite längre under ögonen) så hon kom till bihålorna som alltså sitter på andra sidan benet.. Ljudet av att benet krossades var det värsta jag någonsin hört och det skulle inte förvåna mig om någon 17mil bort också hörde det.

Att jag grät som en liten bäbis har ni kankse redan förstått? Sen kan jag  ju säga att jag hellreskulle operera mina halsmandlar 10gånger om istället för att göra detta igen.






Har i alla fall jobbat hela veckan och det känns jättebra att vara tillbaka, alla är så gulliga!! :) Men idag blev det en helvettesdag på jobbet, var tvungen att gå runt med en snygg papperstuss i näsan så att stå i kassan var ju inte att tänka på.. Sen fick jag så ont så mamma fick komma och hämta mig runt halv 3, men är fan stolt över mig själv att jag pallrade mig dit i morse.

Nu ska jag lägga mig tillrätta i sängen för att kolla på efterlängtade Disneychannel som vi äntligen fått tillbaka. Haha.. ( Allt är inte bra som går nej, men alla gammla klassiker är ju jättebra... Eller? ;) ) Supertråkigt att jag blev såhär dålig igen för helgen var egentligen fullbokad.. Ikväll skulle jag antagligen hem till Joline på fest som fyller 20 idag för att sedan gå ut.. Sen i morgon har Josefin, som fyllde 24 igår, som jag jobbar med hyrt Njuta och det bjuds på fördrink, mat och snacks, sen också där utgång. Hur kul som helst. Så jag är faktiskt lite smådeppig.. Men iställer får det bli en myshelg hemma.. (Som det varit hela månaden.......)


Märks att jag inte varit akriv här på länge va? Haha..

/Miss otur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0