Hey!

"Att man är rastlös måste väl innebära att man är på bättringsväg va?"
Hellno.

Jaa.. Då kan man bocka av blodförgiftning också. Jäkla typsikt att åka på sån skit när man ska ha sin sista semester vecka. Egentligen är det väl inget att grina över, är bara glad att jag sitter här i soffan. Nä,ok. Nu är jag där igen och överdriver lite.. Men jag kan säga så mycket som att det kändes som att jag var halvt döende med dropp i armen, hög feber, sjukt ont i ryggen/magen(tydligen levern?) och frossa.


Typiskt mig.. (pucko)
Fick frågan av 2 olika doktorer "Var du en av de som sov under biologilektionerna i skolan"  (Bingo!) Stämmer bra. Ena tog tillochmed fram en barnkarta över magen och alla delar för att förklara att gallan har med magen och mat att göra, inte att den renar kroppen (blalbal) som jag trodde.. Kände mig som en mindre begåvad 5åring.

Jag har lätt att blanda ihop saker när jag blir rädd och nervös. Så när doktorn berättat för mig att jag hade en infektion i njuren som spridit sig ut i blodet och att det inte är något fara för att jag får rätt medicin för det. Jag ringer mamma i panik och superledsen och kläcker ur mig att det är fel på min lever och att det har spridit sig i blodet/kroppen......
Hon blev ganska rädd=(

Njuren, levern.... Vi har så mycket konstigt i våra kroppar, det är inte lätt att hålla reda på allt, det är det vi har våra sjukvårdsmänniskor till :D


Hur som helst mår jag mycket bättre nu och är riktigt jävla tacksam över att jag lever nu på 2009talet och inte 1800talet. Jajaja,nu är det väl dags att tagga ner, take care!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0