Vårkonsert

Yes, idag hade Karolinska skolan sin vårkonsert. Den var visst för allmänheten men det hade jag inte sagt till mina nära och kära så synd ;) Haha. Var inte supermycket folk, men träffade endel människo jag kände igen -& inte kände igen. Det är pinsamt när det kommer fram någon och man inte har en aning om vem det är, det hände mig idag. Det var pause i mitten av konserten och Jonas & jag hade sjungit våran duett i första akten, så var vi alla ute och tog luft så kommer det fram en kvinna i kankse 40års åldern och skiner som en sol medans hon säger

Kvinnan: "Hej Michaela, Guud så duktig du var,"
Jag: "....Eheh,tack... (kollar på henne, känner inte igen henne för fem öre)
K: "Ja, och du har vuxit till dig så mycket, så söööt du har blivit"
Jag: "Ehmjajohe tack..."
Pinsam tystnad
K: "Du känner inte igen mig va??"
Jag: "Alltså jo..Eller nej, ingen aning faktiskt, ledsen... ?"


Sen berättade hon vem hon var, en barndomskompis mamma som jag inte träffat på hur länge som helst. Kände inte igen henne över huvudtaget, bara efternamnet som klickade. Men det är lite smått pinsamt när man också låtsas veta vem det är men inte har en aning om det egentligen, och att människan fattar det sen. Haha.

Konserten var väl lite sisodär, tror inte ens att jag ska uttala mig om den faktiskt för jag har vääldigt svårt att  tycka något jag gör är bra. Det är något jag ska skriva upp på min "att göra innan jag dör-lista" (när jag skaffar en) typ "Bli nöjd med var du gör" Eller något i den stilen.^^

Sen vill jag också påminna er alla om att jag är ledig i morgon, och det känns såååå bra. Ska vila upp mig massor eftersom fredagen kommer bli riktigt lång och jobbig. Men nu tror jag allt det är dags att lägga mig i min säng och kolla på en film (på min dator eftersom dvd:n fortfarande muckar gräl med mig) Hörs senare eller i morgon. Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sånna situationer kan vara grymt jobbiga..
MEn tur att det löste sig;)

2008-05-08 @ 11:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0