Jobbigt att jobba

Jaha ni, idag var min första riktiga jobbardag. Började klockan 09.00-17-30, skulle egentligen sluta klockan 16,00 men eftersom det var rekord med lunchgäster just idag så blev det så mycket mer jobb. Vanligtvis såhär på sommaren brukar de räkna med cirka 40-50 gäster, men idag var det över 300. Ni kan ju själva räkna ut vilket kaos det blev när maten var beräknad till en betydligt mindre skara. Så det var bara att ringa in 2 kockar till som fick sätta igång, det slutade bra i alla fall. Är supertrött i fötterna eftersom jag inte satt ner från typ 9-7, uh. När all disk och mat var på plats tog jag 12 till stan för att käka med mina Malingullisar, Maria kom också med på ett hörn då vi mötte henne på stan:) Blev käk på Rosalis och massa snack! Jättemysigt. Nu ligger jag här i sängen och är totalt död och ser faktiskt inte jättemycket fram emot att gå upp runt 8 snåret, morgonpigg är inte min starkaste sida.

Godnatt på er alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0