Hemma :)

Borta bra men hemma bäst.. Mja, i detta fall är det nog ganska lika. Jag trivs nog lika bra ute hos min mormor och morfar som jag gör hemma, men på olika sätt. Madde kom också ut så jag och hon sov i sommarstugan som ligger granne med mormor och morfars hus. Det var där vi bodde hela sommrarna som små, åh jag älskar att vara där! Helt galet hur mycket minnen som kommer upp, alla störda grejer som vi gjorde. Ibland vill man bara vara liten igen^^ Har i alla fall haft det hur bra som helst, vilat upp mig ordentligt.. & speciellt bra har det varit eftersom Madde kom ut, om ni inte visste det så flyttar hon till engeland i agusti och lämnar kvar mig här i 3 år. Så det var jättemysigt att bara vara vi två nu i två dagar.
Imorse blev vi in skjussade till stan till klockan 10.00, och vi tog en runda på stan. Andra affären vi gick in i var Zara, och direkt där inne ser jag klänningen jag ska ha på mig på midsommar, inget att snacka om det var den. Dock var den en aning dyr men jag blev förälskad och då är det bara att slå till! Köpte också ett par matchande lila örhängen:)
Tog bussen hem sedan runt klockan 12 och blev direkt satt i tvångsarbete, det enda som saknades var de randiga fängelsekläderna.. Hah, okej. Det var inte så illa.. Det var så att jag trodde att jag hade städat väldigt bra innan jag åkte iväg, men min kära mamma visade mig hur fel jag hade så det var bara att sätta igång och göra allt från början -nogrannare. Så nu snart, snart är det skinande rent som aldrig förr :D

Jag känner nu att jag har klivit upp i vuxen livet, fick mitt första brev från arbetsförmedlingen. Om man skriver in sig där måste man tydligen göra en massa skit som de hade punktat upp på papprerna jag fick, ex. gå på någon kurs om hur man söker jobb bra, lämmna in alla referenser och ha sig. Uh, det kändes supertråkigt. Men eftersom jag inte har något direkt långvarit jobb för tillfället så är det väl bara att stå ut.

Sverige spelade nyss match, eller ja spelade.. Jag vettefan vad de gjorde där ute på planen, riktigt dåligt spelade det i varje fall! Ryssland var däremot bra, för bra för oss.. Men man behövde ju inte undra länge vilket land domaren höll på, han var väl från Rysslandstrakterna..Dåligt!! Nu är vi ute, och det känns jätte tråkigt.. Jag hade ju tillochmed på mig min Sverigetröja och var taggad till tusen, men inte hjälpte det inte..

Midsommar ser ut som så att jag, David, Malin, Malin, Matte, Anna, Miriam ska hem till Lovisa i Adolfberg, där också några fler från Risbergska (vilka vann krampen???! -Jag tröttnar aldrig på att fråga^^) skulle vara. Det kan inte bli annat än väldigt trevligt! :)) Pratade nyss med bästa Björken och planerade lite, wiho. Sen ringde bästa D och sa godnatt:) Så nu ska jag lägga mig till rätta och kika lite på Andra avenyn, såklart, och sedan sova.

Se you all.


Kommentarer
Postat av: Annapittipanna

Midsommar kommer att bli kanoooon! :)

2008-06-19 @ 13:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0