Operationsdag 15/1

gick upp vid kvar över nii, helt nevös, för att ta bilen in till läkargruppen kvart i tio.
Kom dit vid tio och fick byta om till riktigt sexiga kläder;
hade en vit slags rock (gudomligt skön var den men dessvärre typ genomskinlig),
så tillslut fick jag en stor morgonrock också,
Sen fick jag typ ett par slags overnees
Sköterskan: "Det enda som saknar nu är strumhållarna;)"
Haha helt knäpp, men jätte trevlig i alla fall.
& till sist kom den finfina mössan på också, som fick både mig och min mor att lika svampar.

Runt halv elva fick jag till min skräck veta att jag måste ha dropp, är sjukt rädd för sprutor.
Men först fick jag ta två alvedoner och en morfin tablett.
När morfinen började verka sa jag åt dem att jag kunde ta 2 dropp sprutor om det behövdes. Helt lost.
Vart helt dissig och pratade om allt mellan himmel och jord med min narkos-sköterska.

Sen halv tolv var det dags, vi fick förslytta oss in till operationssalen
(som inte såg lika skräckinjagande som det gör på typ city-akuten, thank gooood)
Så jag började hejvillt börja fråga vad alla aparater gjorde som stog runt mig och fick veta allt. ^^
Till slut skulle jag börja andas in såndär sömngas,
sekundrarna innan man precis skulle somnade, ohmy, så jäkla skön känsla alltså.
Sen sov jag som en stock, men endast i 40 minuter, operationen tog 20 minuter.
"Ju längre man sover ju jobbigare blir det att vakna" Sa de innan och jag vakande snabbt så det var skönt.
Kunde till min förvåning också prata ganska bra.
Har inte fått någora biefetker som hostat blod eller något sånt överhuvudtaget,
är hur glad som helst. :)
Sov hela dagen där borta, fick ett eget litet mysigt rum med vhs +maaaaaassa filmer.
Såg Sagan om ringen, eller ja.. Somnade ifrån den hela tiden..
Var tvungen att

Kom hem förns klockan typ sju, försökte käka lite kräm gick väl sodär..
Var hungrig som sjutton eftersom det enda jag hade ätit under dagaen var en halv pigelin..
Somnade senare vid typ tolv och sov till sex i morse då jag var tvungen att ta mina första 3 mediciner.
Har fyra olika tabletter som jag ska ta fyra gånger om dagen..
Bla. morfin tabletter.. När man tagit en sån pratar man om allt och munnen går i ett
( Mer än vanligt )

Blev väckt runt tolv sen igen för att ta tabletter igen och nu ligger jag i sängen och kikar lite på Hairspray.
Syrran är här också, eftersom man inte fårvara själv första natten och dagen.
Ska kolla på våra bästa år nu och försöka äta något, är sååå jädrans hunrig nu.

Hörs nog senare, med brist på annat att göra. :)

Kommentarer
Postat av: Pelle

skönt att det gick bra har också gjort det dära, gick lite sämre :/ men jag lever ju :D

2008-01-17 @ 00:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0