Varför är det så?

Jag har funderat på en grej, varför är i Svenskar så sjukt ospontana? Och inte alls lika sociala som folk i andra länder? Vad är det de har som inte svenska folket har? Man ska iof inte dra alla över samma kam, men visst är det så? Ta bara skillnaden mellan folket i england och oss, -nu har inte jag varit där så jag talar från andras erfarenheter- Där är de bara helt spontana och faktiskt pratar med vemsomhelst, varsomhelst om (nästan?)vadsomhelst. Är det bara jag som tycker att man oftast bara träffar på/ser endera killar som är endera för blyga eller för på? Vart finns de killar som är något där emellan? Skulle det inte vara roligt om de blyga killarna skulle ta för sig lite mer och de andra tona ner sig lite? Skulle det inte kunna bli den 'perfekta' blandningen? Heh, jag tror inte riktigt förklara hur jag tänker =P Det bara snurrar i huvudet.. Men skulle vara roligt om alla bara kunde bjuda mer på sig själva och våga. Våga ta nästa steget bara.. Våga ta risker och chanser. Jag har bestämt mig att det ska jag göra, man tjänar ingenting på att bara sitta och vänta på att saker ska hända. Men är det inte lite så? Jag tror att alla väntar på att de andra ska lyfta på sig och ta tag i saker i ting, jag är nog iaf en sån person. Men nu är det fasiken dags att ändra på det.


Från det ena till det andra, har haft en supermysig käll på kinamuren med syrran min :) Kom hem för några timmar sedan och nu är jag trötttrötttrött. Imorron blir det en fullspäckad dag med massa plugg, får se hur mycket som kommer bli gjort.. Känner jag mig själv gör jag ingenting på söndagar, gör aldrig det jag ska göra.. =P Anyway, dags att sluta babbla om allmänt ointressanta saker och sova. Nattinatt.


Kommentarer
Postat av: Caisa

håller med dig till 100% varför är de flesta killarna så fruktansärt tråkiga och blyga? De är så tuffa på ytan, men när det kommer till allvarliga saker fegar de ut och inte tar chanser. Blir då trött på dem!!!

2008-02-03 @ 00:43:57
Postat av: anonym

det är fan sant

2008-02-03 @ 14:30:29
Postat av: V.

Håller med föregående talare.

2008-02-04 @ 23:12:47
Postat av: Karina

Rätt.

2008-02-05 @ 09:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0