The future

Idag fick jag en idé, bara sådär. Jag tror jag (kankse, troligtvis, hur ska man egentligen veta det nu?) vet vad jag vill göra med mitt liv. Tänkte se hur svårt det är att komma in på en journalist-högskola, för att sedan kankse kunna skriva på en tidning. Typ kankse börja att skriva åt någon liten tidning för att senare satsa högre. Skulle vara jäkla kul att jobba på någon större modetidning. Skulle inte det passa mig perfekt? Haha, nejdå. Men det skulle faktiskt vara roligt. Men jag tror att man måste läsa fler svenska/skrivar kurser, och jag måste absolut få ett bredare ordföråd. Bara en liten tanke.. Skulle vara superkul :D Men jag känner ju mig själv och vet att jag kan ändra mig lika snabbt som att vända på en sida. Men detta ska jag ha i tankarna i alla fall..

Det var väl allt jag hade för stunden.
/M


Kommentarer
Postat av: Markus

Journalistik är kul, det kan jag rekommendera =)

2008-02-04 @ 19:53:10
URL: http://festivalborg.blogg.se
Postat av: Kurre

Jag känner dig inte, men det känns som att det skulle kunna passa dig perfekt!
:)

2008-02-04 @ 23:06:48
Postat av: Markus

Jag har läst lite journalistik på University of West Florida i USA, har även skrivit för lite olika tidningar till och från.
Till att börja med så är det ju bra att du skriver blogg, man lär sig mycket genom att öva på egen hand. Läs mycket tidningar/magasin inom det du vill skriva om och anlysera hur de formulerar sig, hur de lägger upp texten osv. Engagera dig i skoltidningar m.m om möjlighet finns.
Journalistutbildningar är ganska svåra att komma in på, men det finns massor med andra medieutbildningar som funkar lika bra, och man måste givetvis inte ha en journalistexamen för att jobba som det. Det kan räcka att med att visa framfötterna och vara duktig =)

2008-02-04 @ 23:27:48
URL: http://festivalborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0