Välkommna tillbaka kära vänner.

Åh just nu är jag helt på topp! De senaste dagarna har jag hunnit med att beställa studentmössa, köpt studenskor och studenklänning. Är helt lyrisk.. Tog på mig skorna och klänningen förut idag och oohho vilken känsla, kommer bli så jäkla kul. Att mamma tyckte jag såg lite halvnaken ut hör inte hit, jag menar vi räknar ju med en stekhet sommar dag, då ska man inte vara fullt påklädd. Hur som hellst kommer det blir bäst. :))

Har också tränat en del, kom precis in från en springrunda. Var kankse inte så smart med tanke på att jag är genomförkyld och hostar jätte mycket. Men kände att jag var tvungen att röra på mig eftersom jag inte gjort det på två dagar. Det blir lite av ett måste när man väl kommer igång faktiskt.. Det sugeri alla fall hårt att vara förkyld.. Iihh , nu slog det mig, kan det vara allergi? Men får man verkligen ont i huvudet av det? För jag kan knappt luta huvudet nu utan att det bankar hårt.

Nu är det dags att börja fixa balklänningen, i morgon ska jag ringa Camilla som antagligen ska sy min klänning. Om den bli som jag tänkt, och det ska den, kommer den bli stört het. Maaaow, väldigt stilren halternäckklänning som nog blir hellång med högslits och djupurringning. Den är även champangefärgad. Så nu har jag avslöjat så gott jag kan, även fast jag hade tänkt att hålla tyst om det. Men en solbränna på det där och det blir bra. Ska ta kontakt med min kära vän Gustav och se om han skulle kunna fixa mitt hår och makeupen innan. Så om någon annan läser detta har jag första tjing på honom om han inte redan är bokad. Det skulle inte förvåna mig i och för sig... Men ska i varje fall chansa.

Sen ställer jag mig den stora frågan varje dag, när ska jag ta tag i körkortet? Jag känner mig så omotiverad också, HUR BLIR JAG MOTIVERAD ATT KÖRA? Och plugga till teoriprovet är ju inte heller så lockande. Men måste ta tag i det nu ( det har jag sagt ungefär 40000 gånger detta år ) så jag kan skriva teorin innan juli då de kommer ändra så att man måste skriva och köra upp samma dag. Det känns helskumt att man ska göra det.. Vad händer om man inte klarar teorin? Då kan man ju inte köra upp sen? Man måste ju boka allting samma dag, men jag antar att det kommer bli sjukt mycket återbud då till uppkörningen för folk som inte klarar teorin. Om det blir tvärt om då? Man klarar teorin men inte uppkörningen? Då är man ju tillbaka på samma ruta som det är nu. Ska man då boka en ny tid för bara uppkörningen? Nejfan, nu är jag så förvirrad så nu slutar jag prata om det. Men om någon har svar, berätta. För jag fattar ingenting just nu...

Vill välkommna min kära vännina som kom hem från Thailand i lördag, som jag käkade med idag. <3 Man vill ju inte gärna sitta brevid henne när hon är brun som en bränd pepparkaka ;) I morgon blir det också kibox med henne. Ska för första gången öva inför vårkonsertens audition i morgon, kan bli skoj att se hur det går. Men först blir det massamassa sömn för jag måste verkligen pallra mig iväg till skolan i morgon, mycket viktiga grejer som händer.

Nu har jag nog pratat på alldelse för mycket som vanligt, om ni har läst enda hit ner blir jag fanimig förvånad ;) Jag skulle nog ha somnat innan jag hunnit hit. Men för er som gjort det, sov så gott ses i morgon.

Over and out, /Michaela Klippel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0