And so I'm back .. For now.

Heyheyhey, den här bloggen är faktist trevligare.. yeye whatever. Ligger i sängen just nu och ska snart sova, kollar även på Oc och pratar med folk på nätet. Kvällen igår var supermysigt, Malin kom hit vid kankse sju, så kollade vi på Svensson svensson runt åtta, sen gick vi ner till affären och köpte glögg och massa frukt. Såg på film och drack glögg, åt frukt, lussebullar och mandlar. :D Sen somnade vi tidigt som vanligt, och vaknade sent som vanligt.. Tror klockan var 1 när vi klev upp. Tog bussen in till stan och jag gick till Rebecca, det var planerat en mysigt jul-bak-dag. Var några klasskompisar+oklasskompisar som bakade papparkakor, lussebullar och så blev det glöggdrickande idag också. Mums, glögg<3

Jag har kommit på en sak jag ska göra när jag har tagit studenten, bästa idén jag någonsin kommit på. Jag har en liten tanke på att volentärarbete typ i Afrika eller i något annat land.. På ett barnhem, i ett halvår! Det kan ju inte bli bättre? Älskar ju verkligen barn och vill ut och se något annat land än Sverige. Har hittat vart jag vill åka: http://www.volontarresor.se/thailand_socarb.asp Men fattade inte ritkigt varför man måste bo i något temel eller vad det stog =P Men isf vill jag minst åka tolv veckor. Men det går ju på en del, först 19100:- fast då får man mat, boende,utbildningstjosan osv. Sen måste man ju betala flygresan dit och hem, går säkert minst på 8000, sen måste man ha endel fickpengar, men jag ska ju jobba hela sommaren (förhoppningsvis) och sen vill jag kankse åka vid jul eller något sånt. Ahhh, så taggad! Kännskankse inte som att man vill åka själv dock, så om någon är sugen och vill hänga på är jag mer än glad=) Man fick ju också en hel vecka ledigt att ligga och glassa på stranden, ahhh.. Underbart. Och fatta att få jobba med små pluttbarn i Thailand? Mysigt värre. Är så himla taggad just nu så jag kommer inte kunna sova, haha. Nejmen det känns faktist stört att vi kan gå i skolan så sjukt länge och få jätte bra utblildning och kunna bli nästan vad vi vill, och så läser man detta och förstår hur mycket hjälp dom behöver. Speciellt med engelskan,  och påmassa barnhem, man fattar nog egentligen inte.. Men om ett år ska jag fasiken vara där :D

image4

Dags att försöka sova, ska upp tidigt i morronbitti och åka till hagabadet och sola&simma. Börjar egentligen inte förrens klockan tio, men varför inte gå upp tidigt och motionera! Nattinatt.


Kommentarer
Postat av: Emil Lundberg

När drar vi?;)

2007-12-10 @ 19:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0